lördag 28 februari 2015

Virkad sminkväska

I torsdags köpte jag garn och ett knäppe till en portmonnä på Panduro. Jag köpte bomullsgarnet Soft Cotton från Järbo garn och jag hittade ett grundmönster från Bautawitchas blogg .


Efter att ha börjat virkat ett tag ser jag att det inte blir en portmonnä utan det blir en sminkväska :-). Så kan det bli ibland att det inte alltid blir som man tänkt sig :-).

Jag började att virka bottenplattan med fasta maskor och jag använde virknål nummer 4. När botten var klar så virkade jag stolpar och gjorde stolpen i den bakre maskbågen på det föregående varvet. Sista varvet virkade jag med lite pälsgarn. Det var lite pillrigt att så fast spännet så man får inte ha bråttom :-).

Tygmärket med ugglan blev det där lilla extra :-).

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar