söndag 15 februari 2015

Stickning på altan - kofta uppifrån och ner

Så underbart ute idag, strålande sol och snön smälter sakta bort. Kunde inte låta bli att för ett kort tag ta fram en stol och ett bord för att dricka kaffe och sticka ute i solen :-). Håller på med min kofta som stickas uppifrån och ner och där jag köpt mönster och garn från " Tant Kofta". I hennes blogg så får man tips på olika moment i koftan samt det finns länk till hennes "butik". Här är länken till Tant Koftas blogg.

På min kofta så stickar jag nu fram och bakstycket och har satt maskorna för ärmarna på "kablar". Det värsta är att det kommer lite andra projekt emellan. Gjorde två par torgvantar till en bekant för nån vecka sen och nu håller jag på med lite raggsockor till mina syskonbarn :-).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar