tisdag 17 februari 2015

Stickade raggsockor i garn från Svarta fåret

Jag stickar många raggsockor varje år och ofta blir det i flerfärgade garner. Det gör att jag har hur mycket som helst av små nystan av flerfärgade garn i mitt garnlager. Egentligen så vill jag att båda raggsockorna som blir klarar ska vara lika och  jag stickar nästan alltid så när jag har flerfärgade garner. Vissa gånger får jag nysta av en bit för att komma rätt i randningen.
Nu tänkte jag att jag skulle använda lite grannsnuttar av mina flerfärgade garner. Jag gör själva foten i enfärgat och antingen hela skaftet eller delar av skaftet i det flerfärgade garnet. Blev rätt bra fast raggisarna inte blev riktigt lika. Det enfärgade garner är Raggsocksgarn från Svarta fåret. Det mönstrade tror jag är ett Raggi garn.
Dom här raggisarna är stickade till ett av mina syskonbarn :-).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar