lördag 29 november 2014

Kvällens tomte i garnerna Duo och Easy knit

Delar av dagen har jag ägnat mej att göra klart en del tomtar. Har gjort klart 9 stycken mindre tomtar. Har också fäst trådar i grytlappar och en mössa :-).

När jag var på garnaffären Avig & Rät i Torshälla idag så köpte jag ett nyinkommet garn från Svarta Fåret. Det är garnet Easy Knit och det är ett arkylgarn för stickor 10. Jag ville göra en större tomte så jag använde det garnet till att göra luvan till tomten på bilden och jag virkad med virknål nummer 8. Till kroppen använde jag garnet Duo från Järbo garn. Jag tog då ett svart och ett grått garn och virkade med båda garnerna och med virknål nummer 8. Näsan och skägget är restgarner. Tomten är ca 25 cm hög.

Ta en titt in i bloggen imorron :-) för då kommer ett inlägg med en mössa som är stickad bland annat i ett luddigt garn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar