onsdag 1 oktober 2014

Virkade tovade skålar i garnet Eskimo

Jag har provat att tova för första gången och resultatet blev helt OK. Jag virkade skålarna i garnet Eskimo och med virknål nummer 8 och jag gjorde stolpar hela tiden. Började med att virka runt samtidigt som jag ökade varje varv. När jag tyckte att botten var lagom stor så virkade jag utan ökningar. Avslutade med fasta maskor och garn i avvikande färg.  Tvättade sen skålarna i 40 grader tillsammans med en gammal handduk. Skålarna krympte ett par centimeter. När skålarna torkade så satte jag i en glasburk för att forma dom. Den svarta skålen är lite mindre än den turkosa. Virkade sen en liten rundel som jag sydde fast tillsammans med en knapp :-).  Vore snyggt att göra röda skålar till jul och ha nötter i :-) eller varför inte kola med papper runt :-).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar