onsdag 16 juli 2014

Stickade raggsockor och en virkad mössa i garnet Fluormania Color från Schachenmayr

Köpte för ett tag sedan ett nystan Flourmania Color på Garnverket i Stockholm. Nystanet är på 150 gram och 375 meter. Jag började med att sticka ett par raggsockor i storlek 2-4 år. Jag stickade båda sockorna utan att tänka på hur färgerna kom. Sockorna blev helt olika så jag var tvungen att göra två sockor till :-). Jag nystade av lite garn och gjorde den tredje sockan. Inför att sticka den fjärde sockan såg jag att det skulle bli rätt mycket garn att nysta av, så jag började istället att virka på en liten barnmössa istället för att nysta av :-). Det räckte nästan till hela mössan. När jag var framme till att göra sockan la jag mössan åt sidan. Stickade sockan och sen fortsatte jag med mössan. Som ni ser så har jag lite garn kvar, får se vad jag kan använda det till :-). Sockorna är stickade i ett gammalt mönster som jag alltid använder till garn som är för stickor 3-4. Mössan är virkad i stolpar och jag har ökat några stolpar varje tills jag tyckte att mössan var lagom vid. Sedan virkade jag runt utan ökningar. Avslutade med några varv med fasta maskor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar