tisdag 15 juli 2014

Nytt garn inköpt på garnaffären Avig & Rät i Torshälla

För några dagar sedan köpte jag lite mer garn på garnaffären Avig & Rät i Torshälla utanför Eskilstuna. Dom har så bra garner i den butiken :-).

Köpte garnet Home Sweet Home och det har jag redan virkat korgar av. Det gick åt ett nystan till varje korg, se tidigare inlägg .

Jag köpte också några nystan av akrylgarnet Freja. Det garnet är jätte skönt att sticka i. Jag har precis påbörjat en femtimmarskofta med det garnet. Har inte gjort någon sådan kofta förut. Får se hur lång tid den tar att sticka :-). Här är länk till mönstret . Tänkte göra några koftor och skicka till Aspeboda Foundation for children se länk .

Till sist köpte jag garnet Soft Cotton. Det ska jag ha till att virka ugglor. Fick inte tag i vitt och orangt garn så det projektet får vänta.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar