lördag 8 juli 2023

Stickad restgarnströja

Perfekt att göra restgarnströjor. Du får ditt garnlager rensat, du får en tröja som ingen annan har och du kan blanda färger lite som du vill. 


Jag har stickat efter ett mönster från Laerke Baggers bok - Sticka. 



Jag har allt ett garn som bas. Det garnet är med i hela tröjan. Sen blandar jag färger och olja garnmaterial. 

  

 Den här tröjan är längre bak än fram. Jag hade att lite tjockare garn samt mohairgarn till resåren i nederkant samt ärmar. 


 Oftast stickar jag bara med två olika garn samtidigt  men ibland med tre garn. Jag stickade resåren med stickor 6 och resten av tröjan med stickor 8.  Man fäster inga trådar utan knutet ihop garnerna i en teknik som beskrivs i boken superenkelt. Insidan ser då ut så här. 

 


Nu kommer lite bilder hur tröjan sitter på mej 😀. 








 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar