söndag 2 maj 2021

Virkad barnvagnsmobil och virkad barnvagnshänge

Hittade ett så gulligt mönster på en barnvagnsmobil med ugglor. Jag bara älskar ugglor 😀. Bloggen där mönstret finns heter Lite virkning och här är länken
till mönstret. 

Jag har använt garnet järbo 8/4 och virknål 2,5. 



Jag gjorde ugglorna och kulorna mindre än mönstret för att barnvagnsmobilen inte ska täcka upp hela utrymmet under suffletten på vagnen. Mina ugglor är ca 4 cm höga.


Jag gjorde också ett barnvagnshänge och där gjorde jag ugglan och kulorna i den storlek som dom är i mönstret. 


Det svåraste var att dra igenom resåren genom kulorna. Såg på ett annan ställe att man hade trätt igenom resåren innan man stoppade kulorna. Så det kan vara ett tips. Det blir ju lite pyssel eftersom man stoppar och sen virkar ihop kulorna när resåren hänger med och man måste ju även trä på ugglorna vartefter. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar