lördag 13 mars 2021

Tips virkning del 28 - Barnvagnsfilt virkad i mormorsrutor

 Jag håller på med en barnvagnsfilt virkad i mormorsrutor. Jag använder garnet Sofie se bilden nedan 😀. 


Jag köpte 5 nystan av varje färg men allt kommer inte att gå åt. Ritade upp hur jag vill att mormorsrutorna ska monteras och bestämde att den mörkgrå färgen är det sista varvet på rutan. 

Jag spänner upp de färdiga rutorna på en bräda där jag spikat i spikar  


Till den är filten har jag virkat 24 rutor. 10 vita, 8 ljusgrå och 6 mellangrå. 

När alla rutor är klara så virkar jag det sista varvet på rutorna och samtidigt virkar jag ihop rutorna. 












Här finns en bra länk så nu ser hur man gör. 

Jag kommer att virka en kant runt filten när alla rutor är ihopvirkade. Har inte bestämt ännu hur jag ska virka kanten 😀😀. Filten kommer bli ca 55x75 cm. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar