söndag 18 augusti 2024

Stickad ulltröja från boken Vildmarksgensere 3

Nu är semestern slut och jag börjar jobba imorron igen. Prickade in mina 3 veckors semester med väldigt fint väder ☀️☀️. Har blivit stickning varje dag -inte hela dagarna men nån/några timmar varje dag. Jag brukar lyssna på ljudbok samtidigt som jag stickar. Har massa tröjor på gång och gjort klart en ulltröja. 


Mönstret heter Nenanagenser från boken Vildmarksgensere 3. Jag har köpt boken på norska och den kommer ut på svenska i höst. 


Jag har stickat i garnet Alafosslopi. Det var en del arbete efter att tröjan var klar. Broderade rutor i raglanfälten och knöt fransar längst ner på tröjan  

   


Jag sydde på ett litet märke 😀😀 . 



Jag gjorde eget färgval till tröjan och jag är supernöjd. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar