lördag 25 februari 2023

Nya projekt -stickning



Har lite nya projekt på gång. Har samlat ihop restgarner igen och utgår från ett mönster från Laerke Baggers bok. 
Jag har en basfärg som är mörkgrön sen varvar jag och tar med olika restgarner. Stickar alltså hela tiden med två trådar. Restgarnerna är i olika färger och olika tjocklek. 




Jag har också börjat med en tröja från boken Mera vildmarkströjor. Jag har stickat en tröja från den första boken som heter Vildmarkströjor. Är nästan klar med den tröjan men det fattas lite svart garn som är slut på alla lager. Bild nedan på tröjan från första boken. 


Tröjan jag börjat med nu stickar jag i garnet Isoveli från Novita. Det är ett annat garn än i mönstret. På den här tröjan är det isbjörnar. Nedan bild från boken. 


Här är mina garner och min stickning. 

 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar