onsdag 18 mars 2020

Virkad nalle

Hittade velourgarn hemma och det har legat länge i mitt lager. Letade sedan efter mönster på något virkat djur. Hittade en söt nalle och en söt kanin virkade i velourgarn och mönster från BautaWitch.

Här är länk till dessa mönster :-).

Mitt velourgarn heter - Velours och är producerat av Lammys Yarns.
Det står att man ska använda virknål nummer 6 men jag använde virknål nummer 5


Jag virkade delarna i den ordning som mönstret beskriver. Jag använde garnet soft cotton till det virkade hjärtat till nosen.




Nu tänker jag även virka kaninen. Har en garn till ytterligare 2 virkade djur. Turkos som bottenfärg samt rosa som bottenfärg. Det får bli en turkos kanin. Den här gången ska jag virka med virknål nummer 4 för att man inte ska se "stoppningen" genom virkningen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar