lördag 29 december 2018

Raggsockor stickade i garnet Isoveli från Novita och i egen design

Fördelen med att ha ett stort garnlager hemma är att jag kan få en idé på vad jag vill göra. Går upp till rummet där jag har mitt lager och plockar ihop lite garnnystan i olika färger :-).




Det här mönstret som jag gjort kallar jag för Raggsockor Vinter. Mönstret kan ni köpa och ni hittar hur ni gör här. Mönstret är för storlek dam.

Jag har gjort dessa raggsockor i flera olika färgsättningar. Nedan ser ni några exempel.





När jag stickade raggsockorna ni ser i bilden nedan så tog jag bort de 2 sista mönsterraderna samt gjorde tån i samma basfärg som hela raggockan. Skaften blev alltså lite kortare.



Den här gången blev det grön bas samt mörkgrå, senapsgul samt vinröd. Blev en bra kombination.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar