måndag 23 oktober 2017

Lite projekt i garnet 7 bröder från Novita

Jag har så många projekt på gång hela tiden :-). Jag tycker att det är så roligt att dyka ner i mina korgar och välja just det projektet jag vill sticka eller virka just nu :-).

Nu har jag 3 stycken projekt på gång i garnet 7 bröder. 



Jag gör ett par kortsockor i egen design. Det flerfärgade garnet heter 7 bröder Pohjola och det garnet är nytt som jag inte haft tidigare. Annars så har jag ett stort lager hemma med olika 7 bröder garner :-).


Jag hade det beiga samt vinröda garnet hemma. Som ni ser så har jag gjort kanten beige sen tar jag det flerfärgade garnet. Kommer att avsluta sockan med vinrött garn framme vid tårna. Det flerfärgade garnet är först beigt och går mot vinröd nyans så det blir bra med vinrött vid tån.




Mitt andra projekt är ett par raggsockor i min egen design. Här använder jag basen rött samt mitt egenfärgade garn. Jag har färgat det vita 7 bröder garner. Om ni går in på etiketter färga garn till höger här på bloggen så kan ni läsa mer hur jag gjort när jag färgat garn.



Jag har gjort denna raggsocksmodell tidigare och då gjorde jag basen i lila :-).


Mitt tredje projekt är en filt i corner-to-corner tekniken ( virkning). Jag hittade en sån häftig giraff på nätet och jag gjorde ett rutmönster av den.



Ni ser nedan att jag har en bit kvar att göra men den kommer att bli jättesnygg. Känns som tusen trådar att fästa sen :-).


Vad brukar ni göra av garnet 7 bröder kom gärna med lite förslag och skicka gärna bilder via min FB-sida så kan jag visa vad ni gjort :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar