tisdag 25 april 2017

Virkad uggla i svenska flaggans färger :-)

Det var så länge sen som jag gjorde en uggla. Efter den tragiska händelsen i Stockholm för några veckor sedan så värnar jag verkligen för den demokrati som vi har här i Sverige. Tycker att det var passande att virka en uggla i svenska flaggans färger.



Jag virkar i garnet Soft Cotton från Järbo garn och med virknål nummer 3.5. Jag har gjort massor av ugglor tidigare och ni hittar dessa under etikett ugglor här till höger på bloggen.



En lite stjärt på ugglan gör att den kan stå stadigt :-).




Jag fyller ugglan med vadd från innerkuddar som jag köper på Ikea. I mitten av underkroppen lägger jag lite tygrester och sen vadd runt om. Det är för att få lite tyngd i ugglan. Jag har inte knappar till ögonen utan virkar med svart garn det första varvet i ögat.

Mönster till ugglorna finns på engelska och man kan köpa det hos Fresh stitches .





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar