onsdag 19 april 2017

Hundbädd samt hundfiltar

Idag blev det lite sömnad när jag kom hem från jobbet :-). För ca 20 år sen så hade jag en syatelje och en butik och jag har genom åren sparat alla tyger som jag hade kvar när jag avslutade verksamheten. Lite då och då så kommer mina gamla tyger till användning :-). 

Den 25 maj ska jag hämta en valp :-) och på lördag ska jag åka och titta på valparna. Jag ska "tjinga" en hane och ska välja mellan någon av dessa 5 :-). Här på bilderna är valparna 3 veckor.

Bilder från Smörsoppens kennel


Självklart så måste jag ju sy lite till kommande valpen. Så på schemat idag var det en hundbädd. Jag sydde den i trikå tyg på ena sidan.


Sydde även en hundfilt i trikå som jag kantade med muddväv.







På andra sidan så har jag använt fleece tyg. Jag sydde en mindre hundfilt i trikå där jag bara overlockade runt filten.


Naturligtvis är det hundar på filten :-).


 Kanterna på bädden har jag stoppad med gamla tygrester, garnrester samt vadd. I mitten så har jag en skumgummibit.



För jätte länge sen sydde jag en fleecefilt som legat i en låda. Nu tog jag fram den och den passade fint i hundbädden :-). 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar