tisdag 21 mars 2017

Virkad matskålsmatta till hund - mönster från BautaWitch

Jag har planer på att skaffa en hund :-). Står i kö på en welsh springer spaniel valp. Valparna föds om ca en vecka. Jag står på köplats 2 till en hane så nu håller jag tummarna att det blir minst 2 hanar :-).

Hittade en sån söt matskålsmatta på BautaWitch hemsida och som vanligt så är hennes mönster gratis. Här är länken till mönstret. Alla bilderna i inlägget är den matskålsmatta som jag virkat.






Jag använde trikågarnet Ribbon XL som det är i mönstret och valde svart färg. Jag virkade med virknål nummer 10. Jag gjorde enligt mönstret och avslutade med ett extra varv av trikågarnet med fasta maskor.







Jag använde bomullsgarnet Soft cotton från Järbo garn när jag virkade den blå kanten. De blå färgerna är jeansblå och ljusblå. Använde då virknål nummer 3,5.










På det det bredaste stället så är mattan 35 cm och på det längsta 48 cm. 
Visst blev den vansinnigt gullig :-).






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar