lördag 18 februari 2017

Virkad giraff i garnet Soft Cotton från Järbo garn

Har haft en hektiskt tid på jobbet och jag har varit så trött på kvällarna. 
Har blivit lite virkning i alla fall :-) och jag har koncentrerar mej på virkade djur.




Garnet Soft Cotton från Järbo garn är så perfekt att virka djur i. Jag använder alltid virknål nummer 3,5. Har testat att virka med garnet Paris från Drops men jag tycker att det garnet delar sig hela tiden.




När jag gör girafferna använder jag beigt och vitt sen 2 kulörta färger.



Den här gången använde jag brun och limegrön och jag tycker att det blev en fin kombination.




Visst är den för söt den här giraffen.



Mönster finns på engelska och jag har gjort nån liten ändring. Här är länken till mönstret.





Han ser lite liten ut i fåtöljen :-).



Här är giraffen i 2 andra färger.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar