onsdag 9 november 2016

2 mössor stickade i garnet Andes från Drops

Nu är det vinter och det har snöat nästan hela dagen :-). Snöskyfflarna framtagna och borste och isskrapor inlagda i bilen. Har plockat fram alla min mössor och vantar som jag stickat också och som är mina egna. Har en del ska ni veta :-).
Fortsätter att göra lite mössor utifrån min basmodell :-) inför Tidö slottsmässan. Snart tror jag att jag har ett ordentligt lager :-). Det går ju så himla snabbt att sticka dessa mössor eftersom jag stickar med stickor nummer 8. Själva kanten i början på mössa stickar jag med stickor nummer 6. Garnet är Andes från Drops. Köpte på mej ett lager för ett tag sen från en hemsida som hade utförsäljning av garnet Andes samt garnet Nepal.








Här gjorde jag tofsen i två färger. Blev snyggt och att ta in en annan färg i tofsen.








På den lila mössan försökte jag att skriva en text. Det står " LEV ".




Gjorde bokstäverna med aviga maskor men det är lite svårt att se texten tycker jag.







Jag har gjort ett grundmönster till dessa mössor. Mönstret är gratis och ni hittar det här.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar