lördag 5 november 2016

Stickade vantar i egenfärgat garn :-)

Nu känns det som vintern är riktigt på intågande. Kallt och lite snö. Det blir så fint när det kommer lite snö som lägger sig på träd och buskar.


Jag fortsätter att sticka vantar :-). Nu gjorde jag ett par i mitt egenfärgade garn. Garnet är 7 bröder från Novita. Jag köpte en massa vita nystan av 7 bröder och gjorde härvor. Sen färgade jag med kallfärg. Ni kan läsa mer under etiketten färga garn. 



Till den här härvan använde jag bara cerise färg och jag droppade färgen över härvan.








Jag rekommenderar verkligen att testa att färga garn med kallfärg. Det blir jättebra och färgen håller efter tvätt. Det är också enkelt eftersom man inte behöver koka på spisen.



Så här såg det ut när jag torkade mitt garn :-). Jag färgade mina garner i somras.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar