måndag 1 augusti 2016

Virkad elefant i garnet Rhytmi från Novita


Nu har jag haft halva min semester och det känns faktiskt som jag varit ledig länge :-) ( 2 veckor ). Mesta tiden har jag varit ute i min sommarstuga, så skönt :-). Det är så lugnt och fridfullt ute i stugan och jag har nära ner till sjön. Jag brukar gå ner till bryggan på förmiddagen och ta med mej kaffe och nån virkning eller stickning. Snacka om balsam för själen :-).
















Har en del projekt klara som ligger och väntar på att komma ut på blogginlägg :-). Idag visas min lilla elefant i det lätta och luftiga bandgarnet Novita Rytmi från Novita. Garnet  är 100 % bomull. Den nya färgtekniken liknande spraymålat gör garnet intressant. Jag använde virknål nummer nr 4 och mönster är från Järbo och det hittar ni här.










I mönstret använder man garnet Hooked Ribbon XL. Jag har även gjort en elefant i det garnet och ni ser på bilden nedan hur den elefanten blev. Ni kan även läsa mer i tidigare blogginlägg - länk .  




Den här söta elefanten blev ca 15 cm hög när den sitter. Ska nog testa framöver att virka i garnet Soft Cotton också :-).






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar