tisdag 23 augusti 2016

Fin kväll på landet samt virkad filt som en stor mormorsruta

I söndags så var det första gången som jag var med på en realtidsauktion på nätet. Jag ropade in i kabelrulle och jag är så glad :-) och den kostade bara 94 kr. Jag har länge velat göra om en kabelrulle till ett bord och nu är det bara fundera på hur jag vill ha mitt kommande bord.




Eftersom jag hämtade kabelrullen idag och den skulle ut till sommarstugan så passade det bra att sova över och ha en fin kväll på landet :-). Som vanligt cyklade jag ner till bryggan och tog ett kvällsdopp och en kopp kaffe :-).




Passade på att ta lite fina kort också :-).







Nu lite information om min senaste barnfilt :-).

På semestern samlade jag ihop en massa rester från lite tjockare ullgarner och en del tjockare akrylgarner för att göra en barnfilt. Jag gjorde en stor mormorsruta och jag virkade med virknål nummer 8. Jag bestämde inte innan hur den färdiga filten skulle se ut utan jag bara tog en garnnystan ur påsen och virkade tills garnet tog slut sen bytte jag till nästa nystan :-).



Ullfiltar kan ju kännas lite stickiga så istället för att fodra filten så ska jag sy en trikåfilt som ingår när jag säljer min virkade filt. Jag tycker att virkningen drar sig när man fodrar den så det är enklare men en lös trikåfilt :-).











Filten går ju även att använda som dekoration i soffan på altanen.


Passar även bra i stolen på altanen :-).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar