måndag 6 juni 2016

Stickade vantar med fläta i garnet 7 bröder

Trots värme och solsken så stickar jag min ullvantar :-). Jag har haft lite saker så där nästan klart, ni vet. Bara det där lilla kvar som att fästa trådar och sy på mina etiketter. Nu fixade jag klart ett par vantar och ett par sockor. Det som piggar upp är när jag tar fram min fina ask där jag har nålar, saxar etc :-).


Dom här vantarna är en ny modell och vantarna  har en tjockare fläta på ovansidan. Jag blev riktigt nöjd med resultatet :-). Som vanligt använde jag garnet 7 bröder från Novita. Jag har stickat i färgen grafitgrå 044 och med stickor nummer 3,5.





Jag var ju i Rom med min dotter för ett tag sen och här är lite bilder från resan :-).


Lite regnigt den här dagen och min dotter poserar i regnponcho.

Den här dagen var det strålande sol. Min fina dotter på bilden :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar