tisdag 10 maj 2016

Jag ska ställa ut på Svenska slottsmässor på Tidö slott 2-4 december :-)

Förra veckan fick jag besked att jag får ställa ut på Svenska slottsmässan på  Tidö slott 2-4 december :-). Svenska slottsmässor arrangerar 18 stycken mässor med start den 30 september och skördefest på Öland och sen följt av 17 julmarknader runt om i hela Sverige. För att få hyra en plats så anmäler man sitt intresse och skickar bilder på det som man vill sälja. Allt hantverk ska vara hantverksmässigt framställt av utställaren själv. Svenska slottsmässor bedömer och väljer ut hantverk enligt kriterierna:
- Hantverkets kvalitet
- Stor vikt läggs vid skicklighet i utförandet
- Hantverkets design

 På varje mässa så finns det några platser för nya hantverkare och det är en sån plats som jag fått.

Jag ska sälja stickade och virkade vantar, sockor, pulsvärmare, sjalar, ponchos, filtar och djur.

Nu är det bra att sticka och virka på :-).

Ett par barnsockor i enkel design har jag gjort klart. Dessa har jag stickat i garnet Nalle från Novita och med stickor nummer 3. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar