söndag 22 maj 2016

3 stickade mössor med öronlappar klara

Nu är min semester slut och vardagen börjar imorron igen :-). Det har varit superskönt att vara ledig. Jag och dottern var i Rom några dagar med mycket promenader ca 1,5 mil varje dag. I ett inlägg framöver så kommer jag att visa lite kort från resan. Slutet på semestern var jag ute i min sommarstuga och fixade lite. Målade bland annat om mitt köksgolv. Blev så bra. När jag är på landet så är jag nästan ute hela dagarna och jag brukar ha en ekorre som kommer lite då och då. I år är dom två stycken som kommer och den ena fick jag på bild :-).




Jag gjorde också klart en del saker som blivit liggande och bland annat dessa tre mössor. Dom har legat klara länge och det var bara fodringen kvar och den är fixad nu.



Jag har gjort massor av mössor i den här modellen och jag gör olika mönster på mössorna så ingen mössa är lik en annan.

Den här mörklila mössan är stickade i garnet Nepal från Drops och med stickor nummer 5. Storlek ca 6 -18 månader.


De rosa mössan är stickad i garnet Easy från Sandnes garn och med stickor nummer 8. Storlek ca 2-4 år.




Den ljuslila mössan är stickad i garnet Nepal från drops och stickor nummer 5 och storlek ca 4-6 år.




Båda garnerna Nepal och Easy är ullgarn. Mössorna fodrar jag med muddväv.




1 kommentar: