lördag 5 mars 2016

Städning och ommöblering av mitt syrum och lager

Förra helgen började jag att röja i mitt syrum/lagerrum :-). Det är ett rum som egentligen är ett förråd utan fönster men det funkar att ha som syrum :-). I rummet brukar vi även hänga lakan så därför finns det lite linor i taket. Min katt har sin sovstol i rummet och även motionscykeln är parkerad i rummet. Till det så ska mitt garnlager, tyglager, sybehör, mönster, böcker, pärmar förvaras där . En utmaning kan man säga. Började i alla fall med att tömma hela rummet för jag ville även flytta skrivbordet samt rensa och kasta vissa saker. Jag höll på hela lördagen och var helt slut när jag var klar. I veckan gjorde jag det sista och rensade bort dubbletter av mina mönster.

Nedan ser ni kaoset när jag började tömma rummet :-). Jag fick använda alla andra rum för att ställa sakerna i medans jag höll på :-).



Här är två bilder på mitt nystädade rum :-).



Har sorterat så att det är lite olika saker i bokhyllorna.Två bokhyllor innehåller böcker och pärmar. En bokhylla med garn.





I garderoben har jag mina mönster och nyköpta tyger. Längst in i rummet förvarar jag garn och tyg samt färdiga saker i plastbackar. På byrån mina symaskiner. Jag har en maskin till men den syns inte på bilden.



I dom här hyllorna är det mest sybehör. Jag har ganska mycket. Det beror på att jag för jättemånga år sen hade en klädbutik och syatelje med mitt egna klädmärke. Har både tyg och sybehör kvar sen den tiden :-).



Lite fina knappar förvaras i små burkar.




En gammal symaskin som prydnad.



Katten Smirre snart 11 år i sin favoritfåtölj <3.



Motionscykeln på plats om man behöver röra på sig.




Många saker på liten yta men det funkar. Skönt i alla fall att ha ett rum med alla saker :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar