lördag 6 februari 2016

En vanlig lördag :-) och nya mössor på "G"

Så skönt med helg :-). Startade morronen med en promenad på ca 3 km och det funkar rätt bra nu efter min operation av foten som jag gjorde för ca 2 månader sen. Därefter blev det en vända till sommarstugan för att kolla musfällorna. Det var en fångst idag. Som tur är så håller de sig under köksskåpen och är inte inne i själva huset :-). Längtar till jag ska öppna upp stugan så där i slutet på april :-).


Förra helgen så hälsade jag på min syster och hennes familj och lämnade en poncho till min ena systerdotter. Se tidigare inlägg. När jag var där så fick jag lite nya beställningar :-). Alla mina tre syskonbarn ville ha varsin mössa och min systerdotter som fick en poncho ville ha en till poncho.

Barnen har full koll på hur de vill att mössorna ska se ut och vilka färger :-).
Så här blev beställningen:
Theo 8 år - En svart mössa med 3 vita ränder och med lite häng.
Tilde 6 år - En rosa mössa med 3 svarta ränder där mitten randen är lite mindre och med mycket häng.
                  En poncho i svart glittrigt garn och med lila fransar.
Olivia 4 år - En lila mössa med öronlappar och med svart mönster. Ska vara som de mössor jag stickat innan till henne.

Visst är det underbart att de vet vad de vill ha. När jag kom hem efter besöket hos min syster så blev det att kolla garnlagret och jag hittade garn till alla mössorna. Garnet till ponchon tänkte jag köpa på syfestivalmässan som är om några helger i Stockholm. Satte igång i söndags på mina beställningar :-).

Första mössan är klar och det är Theos mössa. Den är stickade i garnet Bravo från Schachenmayr. Garnet är ett akrylgarn och jag stickade med rundsticka nummer 4. Jag postade mössan i tisdags och den kom fram i torsdags. Fick en bild skickad till mej på en glad kille <3.





Nu är jag nästan klar med nästa mössa och den är till Tilde. Nu är det bara sticka så att det ryker.







Ha en skön lördag :-).







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar