söndag 3 januari 2016

Virkad poncho i garn från Turkiet

I somras så var min sambo på semester i Turkiet och han köpte med lite garn hem. Jag hade skickat en karta på vart närmaste garnaffär låg :-). Han köpte bland annat garnet Bebe Batik från Alize. Det är ett akrylgarn som är flerfärgat.




 Jag tyckte att garnet skulle passa till en poncho och jag har gjort en egen virkad modell.

Ponchon är virkad med virknål nummer 4 och det gick åt två nystan av garnet Bebe Batik. När de garnen var slut så virkade jag ett varv med det vita garnet Helen från Rusta. Sist virkade jag med ett pälsgarn från Online. Det går att använda de garn som man vill när man gör den här modellen. Om ni vill så kan jag skriva ner mönstret här på bloggen. Skriv gärna en kommentar till det här blogginlägget så jag vet om det finns intresse av mönster :-).










Ponchon ser lika fram och bak. 




Ponchon är ca 40 cm från spetsen mitt fram till spetsen längst ner.





2 kommentarer:

  1. Hej! Finns detta mönster tillgängligt? Den ser jätte fin ut :)

    SvaraRadera
  2. den var fin skulle gärna vilja ha mönstret

    SvaraRadera