tisdag 12 januari 2016

Lite sömnad

Nu var ett tag sen som jag sydde :-). På förra syfestivalmässan i Stockholm köpte jag en ny overlockmaskin. Jag släpade med mej mina symaskiner till min övernattningslägenhet i Linköping. Där jag bor några dagar i veckan.

När jag kom hem från jobbet igår så var jag jätteladdad :-).Jag har bara sytt en gång på den nya maskinen men tänkte att det kommer funka perfekt men det funkade inte igår. Trådarna gick av, sömmen blev ful och jag hade glömt instruktionsbok och pincett. Det slutade med att jag sydde mössorna på min vanliga symaskin istället :-).

Vuxenmössorna är en beställning. Min kund ville ha oranga mössor för att ha i skogen så att hon och hennes man syns ordentligt. Jag hittade även ett coolt mönstrat tyg som passade till. Jag köpte 40 cm av varje tyg och det räckte till två vuxenmössor, en mössa st 3 månader samt minst ett pannband.


Ikväll ska jag sticka på pulsvärmarna som jag tänkte lägga ut mönster på i helgen. Ni har väl inte missat videon där jag stickar och cyklar samtidigt :-). Här är länken. :-)
Ha en skön kväll :-).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar