söndag 24 januari 2016

Garn från Woolspire

Nu känns det verkligen som vinter. Vi har haft några veckor med riktig kyla ca 15-20 minusgrader och en hel del snö. Nu idag så är det lite mildare :-). Min katt Smirre tycker att det är lite kallt om tassarna :-).



När man är så här mitt i vintern så brukar jag börja planera för mina vår och sommarprojekt. Sjalar är ett måste för mej så självklart blir det några nya till våren.

Jag tycker ju också om att testa lite nya garnmärken som ni vet och jag har beställt och fått lite nya garner :-). Jag har ju också hittat en ny hemsida som heter Woolspire och det är där har jag beställt mitt garn ifrån. Jag valde två garnsorter från Gjestal som är en Norsk garngrossist.
Först beställde jag ett testnystan av garnet Ragg Soft.



Här är lite info om det garnet.

Ragg Soft i 60% ull, 20% nylon och 20% akryl är det perfekta garnet när du vill sticka varma och mysiga raggsockar. Garnet är otroligt slitstarkt och du får mycket garn för pengarna. Ragg Soft finns i flera spännande färger- både enfärgade och flerfärgade varianter.


Stickfasthet21 - 23 maskor
InnehållNylon
StrykistruktionerStrykning med medel värme - max 150º
TvättinstruktionerUlltvätt 40º
Garnlängd (m)100
Garnvikt (g)50
Rekommenderade stickor4,00 - 4,50 mm
Produkt60% Ull, 20% Nylon, 20% Akryl

Jag beställde ett bomullsgarn som heter Bomull Sport och av det ska jag göra en sjal . Kommer att göra sjalen efter mitt eget mönster, Mönstret hittar ni här.  Valde så härliga vårfärger :-) eller hur.



Här är lite mer info om garnet :-).


Bomull Sport är ett väldigt bra vardagsgarn i 100% superwash-behandlad bomull. Garnet är lätt och mjukt- och det blir faktiskt ännu mjukare när man stickar med det. Bomull Sport är perfekt till sommargarderoben för både liten och stor, allt från luftiga sommartoppar, klänningar och stilfullt stickade accesoarer.

Stickfasthet21 - 23 maskor
InnehållBomull
TvättinstruktionerMaskintvätt 60º
StrykistruktionerStrykning med medel värme - max 150º
Garnvikt (g)50
Garnlängd (m)100
Rekommenderade stickor4,00 - 4,50 mm
Produkt100% Merceriserad Bomull

Under min morronpromenad igår så hittade jag den här fina koltrasten :-).







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar