torsdag 29 oktober 2015

Stickade grå vantar i garnet 7 bröder från Novita

Visst är det lite härligt nu när hösten kommer med alla fina färger. Jag gillar ju att sticka vantar, mössor och raggsockor och jag gör det extra mycket den här tiden på året :-). Jag tycker också att det är kul att designa nya mönster. Just till vantar och raggsockor så gillar jag att använda garnet 7 bröder. Perfekt garn att sticka i, det går att tvätta i maskinen och finns i massa både enfärgade och mönstrade varianter. Jag vet att jag tipsat om det garnet förut men jag gör det igen och framför allt till er som ännu inte provat att sticka i 7 bröder :-)

Så är ser mina nya egen designade vantar ut i garnet 7 bröder från Novita. Jag gjorde flätor som ser ut som de är en förlängning på resårstickningen. Ni ser det bäst på bilden längst ner i inlägget. Tidigare har jag gjort ett par beiga vantar där jag beskriver lite hur jag gjort just dom vantarna :-).










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar