lördag 20 juni 2015

Lila barnraggsockor i garnet 7 bröder från Novita

Äntligen så har jag börjat på ett par raggsockor igen :-).Jag bara älskar att sticka raggsockor och bara traditionell stickning med strumpstickor :-) inte med rundsticka. Fast lite modern är jag för jag använder korta strumpstickor :-). Jag stickar raggsockor nästan hela året. Brukar ha ett uppehåll i maj och lite in på juni sen så måste jag bara börja igen. Det blev samma i år :-). Nu stickar jag ett par raggsockor i storlek 30 och i garnet 7 bröder från Novita. Jag gjorde nyss en beställning från Novita se tidigare inlägg. Jag brukar använda Novitas basmönster för sockor, vantar och mössa. Som ni vet så har man ju en del restgarner hemma och jag har en massa snuttar av flerfärgade garner efter att ha stickat raggsockor. Nu tänkte jag använda dessa snuttar till hälar på några sockor. Här hade jag lite tur :-) exakt samma lila färg som i mitt nya garn finns i det flerfärgade garnet. 

Själv så använder jag raggsockor året om. På sommaren blir det sockorna med kort skaft :-) se tidigare inlägg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar