torsdag 25 juni 2015

Garn och bok i samma beställning

Jag vet att det varit lite diskussioner i de olika stick/virkgrupperna om att adlibris börjat sälja garn. För min del passar det bra eftersom jag beställer ganska mycket böcker samt det är fraktfritt om man beställer för 99 kr eller mer. Den här gången beställde jag boken - Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philipp Sendker. Boken är en vacker kärlekssaga och flera som jag känner har sträckläst boken för att den är så bra. Blir perfekt till semestern. Jag beställde även garnet Järbo 8/4 från Järbogarn. Av det garnet ska jag virka afrikanska blommor och göra en flodhäst. Den kommer i alla fall att bli mindre än min uggla i afrikanska blommor :-). Till det här garnet använder jag virknål nummer 2,5. Min flodhäst ska ha basfärgen grå alltså det som är det sista varvet på alla blommor. Resten inne i blomman blir turkost och vitt. Tänkte göra alla blommor lika.
Länkar till flodhästen finns i tidigare inlägg .




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar