söndag 19 april 2015

Babykofta uppifrån och ner i garnet Helen från Novita

Nu är den klar min babykofta som är stickad uppifrån och ner :-). Den här gången har jag stickat i garnet Helen från Novita och jag köpte garnet på Rusta. Jag har använt ett mönster    från Järbo garn. Mönstret är en variant av femtimmarskoftan. Det här koftmönstret heter två trådändars kofta. Det var lätt att följa beskrivningen och inga sömmar behövde sys i efterhand. Ärmarna virkades ihop. Smidig modell som jag kan rekommendera. Jag valde en basfärg och använde tre andra färger till ränder.



En extra detalj är att sy på etiketter. Den här etiketten är min egen design och jag har använder den på mina barnplagg.










Knappar är också en viktigt detalj på ett plagg. Här har jag valt att ha knapparna i två färger och den röda knappen blir lite som en extra lite piff :-).




Den här koftan har jag stickat till en älskad liten bebis och jag har stickat av hela mitt hjärta :-).









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar