söndag 22 mars 2015

Mina projekt just nu :-) blanda annat en virkad ugglesjal

Just nu kämpar jag på med mina "långprojekt" :-). Vanligtvis och framförallt på vintern så stickar jag mest vantar, raggsockor och mössor. Nu håller jag på med lite större saker och jag har även en del liggande som är halvfärdigt. Det som ligger i min stickkorg nu är:
-  kofta uppifrån och ner och där har jag ca 25 cm kvar på ärmarna
- raggsockor, ena sockan kvar. måste ha nått snabbprojekt på gång :-)
- stickad kjol, långt kvar :-)
- ett projekt som inte får plats i min korg är min filt av mormorsrutor. Där har jag en liten del kvar med ihopvirkning av rutor samt virka runt hela filten ett antal varv. Fattas svart garn som jag måste köpa.
- sen min häftiga virkade ugglesjal.

Lte mer om ugglesjalen: 
Jag har utgått från ett spindelsjal mönster men gör då ugglor istället för spindlar. Jag vet att det även finns döskallesjalar som många har gjort efter spindelsjals mönstret.

Min spindelsjal som jag gjort stickade jag i garnet Cosma från Lamana och här är ett tidigare inlägg på min spindelsjal.

Till min ugglesjal köpte jag svart garn av Cosma och har nu kommit en bit. Sydde även på ögon igår för att se hur det blir. Ganska OK tycker jag  :-). När jag är klar med sjalen så ska jag skriva ner hur jag gjort själva ugglorna och lägga ut här på bloggen :-).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar