onsdag 21 januari 2015

Uppifrån och ner kofta efter Tant Koftas beskrivning.

På syfestivalmässan i höstas så köpte jag garn och mönster i Tant Koftas monter. Mönsterhäftet beskriver hur du gör ditt eget mönster till en uppifrån och ner kofta i det garn som just du valt. Här är länk till vart ni kan köpa mönster häftet. Det är en bra beskrivning i häftet och många bilder som visar hur man gör. I Tant Koftas blogg finns det också bra bilder och videos under rubriken - Tant Koftas modeller och beskrivningar. Det man får öva lite på är hur man gör ökningar så att det inte blir hål i arbetet. Jag fick repa upp några gånger :-). Nu har jag kommit så lång att jag ska se hur jag ska fortsätta mina ökningar. Det gör man genom att sätta in strumpstickor i ökningslinjen för att se att de pekar neråt ärmhålet. Jag provade på min provdocka och det känns som jag är på rätt väg. Garnet jag köpte ligger på härvor och jag köpte 6 st och jag har snart stickat upp den första.Nu är det bara att "nysta" den andra garnhärvan och fortsätta att sticka en bit.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar