lördag 3 januari 2015

Stickad rattmuff

Jag har gjort en sån häftig rattmuff till min bil. Köpte det luddiga garnet Anna från Rusta och stickade en lång remsa :-). Jag stickade med stickor nummer 5 och la upp 15 maskor och stickade rätstickning. Jag mätte runt min ratt så att remsan blev tillräckligt lång. Läs mer under bilderna för att se hur jag gjorde :-).   



Det gick åt mindre än ett nystan av garnet Anna från Rusta. På bilden ser det garn som blev kvar att nystanet.



Den färdiga remsan.



Så här ser min ratt ut :-).




Jag började med att sy ihop kortändarna på remsan.




La sen remsan runt ratten.






Började att sy ihop remsan runt ratten. Jag började sy nertill.



Här har jag kommit en bit. 




Nästan klar :-).



Färdigt resultat.


Undrar vad folk tänker när de tittar in i min bil :-) :-).

1 kommentar: