söndag 21 december 2014

Stickad poncho från tidningen Made by Me

Det är så synd att tidningen Made by Me inte kan köpas längre i Sverige men man kan köpa gamla nummer tills dessa upplagor tar slut. Jag har även läst att man kan köpa tidningen på norska och här är en länk till MbyM´s norska sida. Det går säker att maila deras kundservice för att få information om hur man kan beställa tidningen om man är intresserad. Det finns i alla fall många fina modeller i dessa tidningar och jag har hittat en jätte snygg poncho som ni ser på bilden nedan. Jag stickar min poncho i garnet Frost från Rowan samt ett mohair garn. Jag har stickat ca 45 cm så det är en bit kvar :-). Har precis börjat med avkortade varv.







3 kommentarer:

  1. Hej. Åh vill också göra denna fina poncho. Har du bild på den du gjort? Kan du dela medd ig av mönstert? Vänligen Sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Hej!

      Jag har inte gjort klart min poncho i det mönstret. Den ligger och vilar :-). Mönstret finns bara i den tidningen. Det går att köpa gamla nummer men just det numret var slutsålt tyvärr http://www.tidningenmbym.se/Kop-gamla-nummer/ / Lisen

      Radera