lördag 1 november 2014

Inköp från syfestivalmässan

Det blev en del handlat förra helgen på Syfestivalmässan i Stockholm :-). Det blev raggsocksgarner, lite blandade garner, garn till en kofta ( brun/grå härvorna), nya stickor och en del tyg. Vi besökte Tant Koftas monter och det var där jag köpte garnet till koftan. Köpte även häftet som beskriver hur man stickar en kofta uppifrån och ner. Jag har stickat barnkoftor så tidigare men det här häftet beskriver hur man tar fram sitt eget mönster till en kofta. Av tygerna ska jag sy lite mössor tänkte jag. Jag kompletterade även mitt stickförråd. Jag gillar att sticka med knitpro stickor där jag kan byta spetsar på olika kabellängder. Jag stickar alltid på rundsticka nu för tiden även fast jag stickar fram och tillbaka. 

Idag fäster jag trådar och sätter på mina märken på en massa saker som jag gjort klart så imorron kommer inlägg med nått nytt som är färdigt :-). Ha en fortsatt skön lördag :-).











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar