tisdag 7 oktober 2014

Sydda trikåmössor

Ibland behöver man göra nått annat än att sticka eller virka :-). Känns som jag har stickat mössor på löpande band sista tiden så att ta fram symaskinerna kändes ovant. För ett tag sen lämnade jag in min overlockmaskin på service så det var verkligen dags att testa om den blev bättre. Har även ett lager tyg hemma :-) så den här gången blev det enkla vändbara trikåmössor. Jag har inte sytt sånna förut så det var kul att prova nått nytt. Det röda tygerna med prickar och stjärnor köpte jag på en tyg/garn affär i Märsta för ett tag sen. Tyget med ugglor har jag köpt på Ohlssons tyger i Stockholm. De röda mössorna har prickar på ena sidan och stjärnor på den andra. Den mössmodellen är kortare så det blir inget "häng". Sydde även på mitt " barnmärke" på dom mössorna. Till ugglemössan så valde jag att gör den ena sidan enfärgad. Det enfärgade tyget är marinblå muddväv. Den mössmodellen är längre så det blir en " hängmössa". Nu står symaskinerna framme och jag har lagt fram mer tyg på mitt sybord så när jag har lust så klipper jag ut några mössor och syr :-).  För den som är intresserad så finns det en del mönster ute på nätet på trikåmössor. Det är bara att googla :-). 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar