torsdag 9 oktober 2014

Garnaffär i Lund

När jag är i en ny stad försöker jag alltid hitta en garnaffär :-). Nu har jag varit i Lund och hittat en jätte mysig garnaffär som heter Sländan . Den ligger på Lilla fiskaregatan 1 mitt inne i Lund. Bland annat fanns det Drops garner och Rowan garner. Jag köpte tre olika garnnystan och som vanligt några garner som jag inte provat förut. Jag köpte garnet Raggi från Järbo garn och det har jag provat förut. Det här nystanet kändes lite jul inspirerat rött, grönt, vitt samt lite glitter. Köpte sen ett garn från Rowan som heter Colourspun.  Garnet är på gram 50 och ca 135 meter. Garnet innehåller 72% ull, 14% mohair och 14% polyamid och rekommenderade stickor numer 6. En mindre halsduk blir det nog av det här garnet. Köpte också garnet Incawool från Hjertegarn. Det garnet är på gram 100 gram och ca 160 meter. Garnet innehåller 100 % ull och rekommenderade stickor är 4,5-5. Av det här garnet ska jag nog göra en mössa :-). 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar