lördag 9 augusti 2014

Sytt barntrosor för välgörenhet

Idag är det rätt kvavt ute så då passar det bra att sitta i syrummet i källaren. I syrummet finns inte bara tyger, och symaskiner utan även en massa sybehör som knappar, etiketter, resårer etc. Där har jag också mitt garnlager som är ganska stort samt en hel del böcker och tidningar om handarbete :-). I källaren är det svalt nu under sommaren så idag har jag sytt några barntrosor för att skicka till Gambia. Modellen är en som jag använde när mina barnen var små. Bra med mudden nertill vid benen så att det inte kommer in sand och grus i rumpan :-) när barnen sitter på backen. Nu ska jag gå ut i solen och sticka lite :-).




1 kommentar:

  1. Toppenbra modell :-) och fina färger! Och i Manduar finns det mkt sand och inte så många filtar att sitta på som liten... Underbara du! /Carol

    SvaraRadera