måndag 11 augusti 2014

Ordning i sy/garn rummet

Ikväll har jag ordnat och möblerat om lite i sy/garnrummet. På den högra sidan har jag bokhyllor med kartonger som innehåller diverse sybehör som knappar dragkedjor etc och lådor med symönster. Där finns också gamla barnböcker, trädgårdsböcker, fotoalbum etc.  På den andra sidan har jag tyger och garner. Garnerna är sorterade i olika plast och papplådor. I de större lådorna har jag restgarner samt påsar med olika garnmärken. Vissa garnmärken som Eskimo, Nepal, Freja har jag mycket av, så de vill jag ha i speciella påsar i lådorna. Sen sorterar jag exempelvis bomullsgarner och raggsocksgarner för sig. Jag har också en låda med pågående stick/virk projekt. Varje projekt ligger i en påse med alla garnerna, mönster samt stickor/virknål som tillhör projektet. Jag brukar också skriva en lite komihåglapp om jag gjort någon ändring från mönstret :-). Eftersom jag har så många saker på gång samtidigt så behöver jag ha lite koll :-).  I bokhyllan till vänster har jag alla stickor, virknålar, stickning/virknings tidningar, mönster samt lite specialgarner sorterat i mindre lådor. Rakt fram finns skrivbordet där jag nu har symaskinen framme för jag tänkte sy lite i veckan. Annars så används skrivbordet varannan vecka av sambons barn vid läxläsning :-). Under halva året bor även vår katt Smirre i rummet under dagarna. Han brukar flytta ut i april och framåt september vill han komma in och sova på dagarna :-). Träningscykeln får också plats och den rullar jag ut i TV-rummet intill när jag ska träna. Under natten kan det även hänga lite lakan på tork. Rummet är väl utnyttjat :-)







1 kommentar:

  1. Vilken skattkammare! Så kanske min frigge kan komma att se ut - om tre år eller så. Men har börjat i alla fall...
    Roligt att se var du håller hus förutom på tåget! :-) Carol

    SvaraRadera