söndag 13 juli 2014

Virkade korgar i garnet Home Sweet Home

Nu har jag gjort två korgar till min lilla toalett i sommarstugan. Jag har utgått från det här mönstret från Drops och virkat i garnet Home Sweet Home från Svarta fåret. Jag gjorde lite ändringar i mönstret bland annat så virkade jag bara fasta maskor. Blommorna har jag kommit på själv och de virkade jag så här av restgarner:

Blomma:
Virka 4 luftmaskor och slut dom till en ring med en smygmaska. Virka 10 fasta maskor runt ringen. Därefter virka 3 luftmaskor sen en fast maska i första fasta maskan, 3 luftmaskor och en fast maska i nästa fasta maska. Fortsätt så är tills hela varvet är klart. Då har man 10 stycken små luftmaskbågar som ser hur som en blomma :-).

Hade tur som hitta söta krukor som passade till :-).






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar