fredag 11 juli 2014

Stickad hängmössa och stickade vantar

Ett set klart med mössa och vantar till hösten/vintern :-). Mössan stickar jag i garnet Nepal från Drops. Mönster till mössan finns i ett tidigare inlägg här på bloggen. Man kan göra mössan i olika längd beroende på hur mycket "häng" som man vill ha på mössan. Den här mössan är ca 33 cm lång. Det går åt 1½ nystan av basfärgen och restgarner till ränderna. Jag har gjort en mössa med mindre häng ( se tidigare inlägg ) och den är ca 26 cm lång. Om ni använder mitt mönster så länka gärna till bloggen :-).

Vantarna stickar jag i garnet Eskimo från Drops. Jag har utgått från det här mönstret från Drop. Det går åt lite mindre än två nystan av grundfärgen till ett par damvantar samt restgarner till ränderna.

Har massa garn till flera set så nu är det bara att sticka på :-).




1 kommentar: