lördag 14 juni 2014

Virkat sadelskydd och virkat ekerskydd

Ett bra sätt att känna igen sin cykel är att sätta sin egna prägeln med lite detaljer. Av restgarner har jag virkat ett sadelskydd och ett ekerskydd. Jag har tagit hjälp av ett mönster från tidningen Simply Crochet nummer 17. Jag fick ändra lite i sadelmönstret så att det skulle passa min sadel. Först virkade jag ovandelen på sadeln sen runt om och avslutade med ett hålvarv. I hålvarvet har jag trätt en luftmaskremsa som jag använt för att "knyta" ihop sadelskyddet. Mönstret till ekerskyddet var lite knepigt att förstå i tidningen så ekerskyddet har jag virkat på "fri" hand. Även här har jag använt luftmaskremsor för att knyta fast ekerskyddet i cykeln. Visst är den väl fin min cykel :-).














4 kommentarer:

  1. Hej! Så fint❤️ Vet inte om din blogg är aktiv fortfarande, men om… har du mönster till sadelskyddet?
    /Elin

    SvaraRadera
  2. Hej. Har tyvärr inte mönstret kvar. Men här är länk till liknande mönster https://www.land.se/fixat/gor-din-cykel-redo-for-varen-med-ett-virkat-sadelskydd-har-far-du-monstret-till-var-favorit/ 😀 / Lisen

    SvaraRadera