söndag 8 juni 2014

Virkad väska i trikågarn


Min virkade väska är klar :-). Jag har virkat den i trikågarn blandat med lite restgarner. Modellen är enkel och väskan är virkad i ett stycke. Man lägger upp så många luftmaskor som väskan ska vara bred. Jag la upp 25 luftmaskor. Man virkar fasta maskor hela tiden och gör ränder när man har lust. Min väska började jag att virka från framsidan på väskan sen kommer botten, därefter baksidan, sen den delen som är uppe på väskan och sist locket.




Eftersom jag vill ha lite saker i väskan :-) gjorde jag botten ca 5 cm bred. För att markera botten och ovandelen på väskan virkade jag själva kanten genom att virka i den bakre maskbågen. Jag virkade även med en avvikande färg.



 Sista varvet på locket gjorde jag en luftmaskbåge som ögla till knappen.


Kanterna virkade jag direkt på väskan och virkade sedan ihop kortsidan och en långsida.


Handtaget virkade jag direkt på väskan.


Jag hade lite tygrester av ett "tyg med Paristryck" som jag har sytt foder av till väskan. Jag har sytt fodret i ett stycke. Gjort en liten ficka samt sydde av hörnen på fodret så att jag fick en markerad botten.



Har även sytt kanter på fodret så att det blev bättre format.


Knappen har jag fått med tidningen Simply crochet.


Här är det färdiga resultatet :-).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar