lördag 29 mars 2014

Virkad sjal och stickade pulsvärmare

Nu är min vårsjal klar. Jag har virkat den i garnet Multico från Plassard. Även pälsgarnet är från Plassard. Garnet Multico har jag tidigare stickat i och då gjorde jag raggsockor. Kul när man kan använda garner till flera olika saker. Sjalen är enkel att göra man virkar luftmaskor och stolpar. Beskrivning finns under tips virkmönster här på bloggen, ni har länken här. När jag virkat klart sjalen i det flerfärgade garnet då virkade jag stolar runt sidorna på sjalen i pälsgarnet.

När jag gjorde garnbollarna använde jag ett "verktyg" från Panduro ( se länk till Panduro ) det var jätte enkelt med det "verktyget". Man slipper att klippa pappersringar :-) .

Pulsvärmarna är stickade i rätstickning och jag har sedan virkat en kant med pälsgarnet men fasta maskor och luftmaskor. Garnerna inköpta på Garnverket .








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar