onsdag 19 februari 2014

Stickad barnkofta i garnet Carolina

På syfestivalmässan köpte jag lite Carolinagarn. När mina barn var små så stickade jag jätte mycket i garnet Carolina. Har alltid tyckt om det garnet och det går att tvätta i maskin och håller sig snyggt. Den här gången köpte jag ett flerfärgat garn. Hade sen hemma ett garnnystan från TGR som är med små bollar. Eftersom jag är på tjänsteresa och skulle flyga till Bulgarien i måndags så köpte jag även plaststickor. Det var inga problem i säkerhetskontrollen, varken på Arlanda eller vid flygbytet i Berlin :-). Nu har jag kommit en bit på bakstycket på barnkoftan. Kommer att göra bollranden på bak- och framstrycket i nederkanten samt även i nederkanten på ärmarna. Det kommer att bli en riktig "karamell" kofta :-).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar